• Lorem ipsum

Onze producten kenmerken zich door hun minimalistsiche design. Maar deze eenvoudige vormen brengen ook heel begrijpelijk vragen met zich mee. In deze F.A.Q. geven wij graag antwoord op de eerder gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Stel dan u vraag gerust aan een van onze medewerkers via, [email protected] 

Stalen deuren

Algemeen

Welke maat moet mijn opening zijn?
De maten voor de standaard deuren die wij op onze website vermelden zijn altijd de sparingsmaat (ook wel dagmaat genoemd). Deze uitsparing in de muur meet je door op 3 plekken (onder, midden en boven en links, midden en rechts) de maat op te nemen. De kleinste maat is hierin leidend! 

In de hoogte hebben wij voor openslaande deuren standaard maten voor een sparing van 2315 en 2580mm. Door deuren te combineren met vaste panelen kunnen wij uiteindelijke de volgende breedte maten realiseren: 830, 930, 1285, 1385, 1655, 1740, 1745, 1840, 1845, 1855, 2565, 2660, 2760, 2765, 3485 en 3685mm. Kijk onder aan op de productpagina welke sparingsmaat voor uw product wordt voorgeschreven. 

Staat uw maat er niet bij? Dan biedt onze producent ook aan om deuren speciaal voor uw dagmaat te maken. Zo is het mogelijk om naast een standaard deur een aangepast venster te verkrijgen (Of juist andersom!) Past de hoogte u ook niet? Geen punt, ook dit is aan te passen tot een maximale hoogte van 2850mm! Bent u benieuwd naar onze maatwerkproducten? Stel dan uw product samen in onze configurator. 

Terug naar de vragenlijst..

Is er bij jullie een verschil tussen links- en rechtsdraaiende deuren?

Het verschil tussen een links- en/of rechtsdraaiende deur is enkel van toepassing bij een paumelle deur met kozijn. Al onze andere deuren hebben dit niet! Dat maakt het wel zo makkelijk en de deur is aan beide kanten even mooi! Een 2-zijdig aanzicht noemen we dat. Zo kunt u op het laatste moment nog beslissen of je de deur links- of rechtsdraaiend wil monteren.

Terug naar de vragenlijst..

Wat is het verschil tussen de deuren? 

Wij bieden onze klanten drie soorten deuren aan.

  1. Een taatsdeur
    Een taatsdeur is een deur die aan de onder- en bovenkant van de deur scharniert, en niet aan de zijkant van de deur. Hierdoor is er geen kozijn nodig! En juist dit maakt een taatsdeur zo mooi. Je aandacht gaat echt alleen uit naar de deur. Het contrast tussen de deur en de muur er omheen is ook groter. Dit doordat de kleur van de muur, zonder tussenkomst van een kozijn, doorloopt tot aan het plafond. Erg strak!

  2. Een paumelle deur met kozijn
    In tegenstelling tot een taatsdeur, krijgt u bij dit type deur wel een kozijn. Bij het sluiten van deze deuren vallen deze dan ook in elkaar. Met als grootste voordeel dat u minder last heeft van tocht en geluid zal reduceren. 

  3. Een schuifdeur
    Heeft u geen ruimte om een deur open te slaan. Dan is een schuifdeur de oplossing. Onze schuifdeuren zijn op verschillende wijze te monteren. Voor meer informatie over de montagewijze vindt u op de productpagina.

Terug naar de vragenlijst..

Hoe en waarvan worden de deuren gemaakt? 

De Staalo deuren worden gemaakt van echt staal met kwaliteit S235JRH volgens de NEN-EN-10210-2-2019 normering. Hiervan bedraagt het aanzicht 20mm. Tussen het buitenkader van de deur plaatsen wij vervolgens glaslijsten met een aanzicht van 15mm. De methode die wij gebruiken, zorgt er voor dat de deur aan twee zijde een gelijk aanzicht heeft van 35mm. 

Vervolgens zal dit staal worden voorzien van een gepoedercoate laklaag met een structuur korrel. Mocht u in de toekomst de deur beschadigen dan zijn deze beschadigingen minder goed zichtbaar. Ook bevuilingen (bijvoorbeeld vettige vingers) zullen hierdoor minder opvallen. 

Tot slot plaatsen wij tussen de glaslijsten veiligheidsglas 33.1. Mocht er wat gebeuren, dan zult u door het glas geen snijverwonding op lopen! 

Terug naar de vragenlijst..

Welke design opties heb ik?
Niet iedere klant heeft dezelfde smaak en daarom hebben wij samen met de fabriek een aantal keuze mogelijkheden vast gesteld. Tijdens het bestelproces kunt u daarom uw deur verder customizen. U heeft daarbij keuze uit:

  • Design
    • 3 gelijke vlakverdeling
    • 3 ongelijke vlakverdeling
    • 4 gelijke vlakverdeling
    • Kruis verdeling
  • Deurgrepen
    • model: hoeklijn○ model: koker
         
                260mm lang            300mm lang
                         of
                    600mm lang (+ €25,00 per deur)

Heeft u een maatwerk deur?
Heeft u een maatwerk deur, dan kunt u zelfs de kleur van het staal en het glas veranderen. Kijk voor meer informatie op onze maatwerkpagina.

Terug naar de vragenlijst..

Kunnen jullie ook deuren maken, zoals ik zelf (of mijn architect) heb ontworpen?

Om u lage prijzen te kunnen bieden, heeft onze Oost Europese producent kaders gesteld aan de mogelijkheden. Hierdoor is het bij Staalo enkel mogelijk om deuren te customizen op basis van de parameters uit de vorige vraag.

Wilt u een deur die echt speciaal voor u wordt gemaakt (Costom made)? Dan kunt u terecht bij ons moederbedrijf "Thuis in Staal". Voor meer informatie kijk eens op hun website: www.thuisinstaal.nl 

Terug naar de vragenlijst..

 

Hoe kan het dat jullie echte stalen taatsdeuren voor zo weinig geld kunnen leveren?
Staalo B.V. heeft haar deuren zo ontwikkeld dat deze van de hoogst mogelijke kwaliteit zijn. Hier doen ze dus in niets onder voor deuren van andere aanbieders. Wij durven zelfs te stellen dat onze deuren tot de top van de markt behoren als het om kwaliteit gaat. 

Zoals je kunt zien bij andere aanbieders hanteren zij allemaal een levertijd van ongeveer 4 tot 12 weken. Deuren worden per klant gelast en gemaakt. Staalo B.V. heeft ervoor gekozen de meest voorkomende maten en modellen aan te bieden. Wij hebben ons proces zo ingericht dat wij zo veel mogelijk modellen op voorraad hebben. Deze maken wij dan ook in serie in Oost Europa. Doordat wij in serie produceren besparen wij aanzienlijk op de productiekosten en dat zie je terug in de prijs van de deuren! 

Terug naar de vragenlijst..

 

Komen jullie mijn situatie inmeten?

Met een beetje 'klusinzicht' wijst alles zich vanzelf. U kunt dan ook zeer goed de situatie zelf in meten. Praktische tips kunt u terug vinden op deze handleidingen pagina. 

Twijfelt u te veel dan zijn er nog de volgende 2 opties.:
(Let op hier zitten wel extra kosten aan verbonden!

  1. Laat de rijdende showroom bij u langs komen.
    Klik hier voor meer informatie
  2. Laat een montage partner u verder informeren.
    Klik hier voor meer informatie

Terug naar de vragenlijst..

 

Monteren jullie de deuren ook?

Om de prijzen laag te houden, hebben wij ervoor gekozen om geen monteurs in dienst te nemen. Dit omdat de montage van onze deuren eenvoudig zelf uit te voeren is. Hoe? Bekijk hier de handleiding. 

Ziet u het toch niet zitten? Dan kunt u ook gebruik maken van onze montagepartners. Deze bedrijven hebben ervaring met onze producten en helpen u graag verder. Let op! u dient zelf met deze bedrijven een afspraak te maken. Klik hier voor meer informatie.

Terug naar de vragenlijst..

 

 

Geven jullie korting?

Zoals je kunt zien hanteren we lage prijzen. Hierdoor zijn kortingen bij 1 of 2 producten niet mogelijk. 
 Heb je een project waar 3 of meer deuren in gaan? Neem dan contact op voor een offerte.

Terug naar de vragenlijst..

 

 

Op welke wijze kan ik betalen?

  • IDEAL
    U kunt veilig vooraf betalen middels iDEAL.
  • Bankoverschijving
    Vertrouwt u een overschrijvingslink niet? Dan kunt u uiteraard ook het bedrag zelf aan ons storten. Het bedrag dient dan voor verzending bij ons binnen te zijn.
  • Betalen bij afhalen
    Als u ervoor kiest uw bestelling af te halen kunt u het volledige bedrag voldoen bij afhalen. Dit kan enkel contant.
  • Rembours
    U kunt het volledige bedrag van uw bestelling per pin of contant voldoen op het moment van leveren aan de transporteur. De extra kosten hiervoor bedragen €9,95.
  • Bancontant
    Klanten uit België kunnen veilig betalen middels Bancontant. Voor deze betaalmethode vragen wij een geringe bijdrage in de kosten van 0,5% van het totaalbedrag. 

Terug naar de vragenlijst..

 

 

Wat zijn de levertijden van jullie producten? 

Wij streven er naar om u product zo snel mogelijk te leveren en hebben daarom diverse deuren op voorraad. Maar helaas kan het voor komen dat uw product is uitverkocht. In dat geval is de levertijd maximaal 7 weken. 

Heeft u een maatwerk product?
Dan heeft onze producent maximaal 9 weken nodig om dit voor u te maken.

Terug naar de vragenlijst..

 

 

Wat zijn de verzendkosten? 

Bij Staalo hebben we ervoor gekozen onze prijzen zo all-inclusive mogelijk te tonen, dus de prijs van een deur is inclusief de verzendkosten. Verzenden wordt verzorgd door een extern bedrijf. Nadat je bij ons een order hebt geplaatst en deze gereed is voor verzending, melden wij de verzending aan. De transporteur neemt vervolgens contact met je op, om een passende afspraak te maken voor de levering. Ook voor de verzending van andere producten maken wij gebruik van de ons externe transportbedrijf, zo kunnen wij beter verzorgen dat u producten onbeschadigd bij u komen en wanneer dit niet het geval zal zijn kunnen wij dit makkelijker met u oplossen.

Terug naar de vragenlijst..

 

 

Kan ik mijn producten retourneren? 

Het kan natuurlijk voorkomen dat je bij ons een product hebt besteld en hier toch niet zo blij mee bent. Wellicht omdat het product toch niet bevalt, of misschien is er een andere reden is waarom je de deur(en) toch niet wil hebben. Wat de reden ook is, je hebt bij ons het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Wel zo prettig bij het kiezen voor onze producten! 

Daarna heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor het retourneren van de deur naar ons bedrijf betaal je wel zelf. Deze kosten bedragen ongeveer € 65 euro als je gebruik maakt van ons transportbedrijf. Je mag natuurlijk ook zelf de retourzending regelen. Als het product maar weer heel bij ons aan komt. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd moeten worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via [email protected] Na ontvangst, in goede orde, van de retour gestuurde producten, zullen wij het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen terugstorten. 

Mocht het product en/of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Uitzondering: maatwerk
Maatwerk producten kunnen helaas niet worden teruggestuurd. Dit zijn, volgens de Nederlandse wet, producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn. Dus maken we deuren met specifieke maten voor u, dan kunt u deze niet retour sturen. Uiteraard denken wij wel altijd graag met u mee over een passende oplossing 

Terug naar de vragenlijst..

 

Hoe handelen jullie, mijn klacht af?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]  Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

Terug naar de vragenlijst..

 

Hoe lang heb ik recht op garantie?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. In de basis bieden wij al onze klanten daarom een garantie aan van 12 maanden. Dit wil niet betekenen dat na deze periode u pech heeft gehad. Op bepaalde onderdelen bieden onze leveranciers een extra compensatie. Hoe dit precies is geregeld kunt u na vragen via een van onze medewerkers. ([email protected])

Let op!
Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorgdragen voor reparatie of vervanging.

Terug naar de vragenlijst..